sys.backup4win

Kako bi mogli koristiti uslugu sys.backup na operacijskom sustavu Windows Server, morate preuzeti i instalirati klijentsku aplikaciju. S CARNetovog FTP poslužitelja možete preuzeti 32-bitne, odnosno 64-bitne verzije ovog softvera.

Ovdje možete pronaći upute za podešavanje usluge sys.backup za Windows Server:

FAQ

Kako obnoviti javni ključ?

Da bi se certifikat obnovio, potrebno je da na poslužitelju koji koristi sys.backup uslugu:

  1. preuzmete Windows batch datoteku sa ftp://ftp.carnet.hr/carnet-windows/renew_cert.bat 
  2. pokrenete command promt (cmd) sa administratorskim (elevated) ovlastima
  3. pokrenete batch skriptu renew_cert.bat

Ako je sve uspješno prošlo, poslati (output komande) certifikat na sysbackup@carnet.hr. 

Za kraj predlažemo da pročitate UPOZORENJE na https://sysportal.carnet.hr/node/831

Što se ne arhivira kroz sys.backup uslugu?

# Mapa Windows
"[A-Z]:/Windows"

# Exclude Mozilla-based programs' file caches
"[A-Z]:/Documents and Settings/*/Application Data/*/Profiles/*/*/Cache"
"[A-Z]:/Documents and Settings/*/Application Data/*/Profiles/*/*/Cache.Trash"
"[A-Z]:/Documents and Settings/*/Application Data/*/Profiles/*/*/ImapMail"

# Privremeni direktoriji i datoteke, kao i datoteke iz međuspremnika web-preglednika
"[A-Z]:/temp"
"[A-Z]:/tmp"
"[A-Z]:/Documents and Settings/*/Local Settings/Temp"
"[A-Z]:/Documents and Settings/*/Local Settings/Temporary Internet Files"

# Sadržaj Recycle Bin-a
"[A-Z]:/$RECYCLE.BIN"

# Datoteka za swap
"[A-Z]:/pagefile.sys"

# Datoteke sustava ili na drugi način nekorisne u arhivi
"[A-Z]:*/System Volume Information*"

Kako ručno pokrenuti backup?

Trenutno jedini način ručnog pokretanja je kroz web sučelje usluge: https://sysbackup.carnet.hr. Nakon sto se prijavite sa svojim računom iz sustava AAI@EduHr, odaberite 'My clients in sys.backup', te poslužitelj (ako ih imate više) na kojem želite pokrenuti backup. Nakon toga ćete dobiti opciju 'Run backup'. Prije pokretanja je potrebno odabrati 'Level', odnosno razinu backupa.

Zašto ne vidim datoteke i direktorije nakon vraćanja podataka?

To se događa kad se vraćanje podataka radi u nepostojeći direktorij. Proporučamo da kreirate restore direktorij (primjerice C:\sysbackup_restore) prije nego pokrenete vraćanje podataka. U slučaju da restore direktorij ne vidite nakon vraćanja podataka, potrebno je podesiti File Explorer tako da prikazuje skrivene/sistemske datoteke i direktorije (upute: str.6)

Kako pokrenuti vraćanje podataka?

Nakon prijave, potrebno je odabrati "My clients in sys.backup", te nakon toga poslužitelj s kojeg želimo napraviti vraćanje podataka. Potom je potrebno odabrati opciju "View or restore files", te klikom na traženo razdoblje joba odabrati "Restore". Usluga ce nas pitati lokaciju povrata koju je potrebno unijeti u formatu sa znakom "/". Pokušaj vraćanja podataka sa znakom "\" neće biti uspješan.

Nakon instalacije nisam zaprimio nikakvu obavijest. Zašto?

Važno je napomenuti da poslužitelj tijekom cijelog postupka instalacije mora biti online, tj. mora imati pristup Internetu. U protivnom, nećete dobiti obavijesti na mail niti će backup uspješno prolaziti, jer podaci kroz instalacijsku proceduru nisu poslani u CARNet.

Kako mogu vratiti samo jednu datoteku ili direktorij?

Trenutno ne postoji opcija na web sučelju usluge sys.backup koja nudi pregled i odabir pojedinačnih datoteka za vraćanje. Jedini način za to je da nam se obratite mailom na sysbackup@carnet.hr s navedenim datumom backupa datoteke koju želite povratiti, kao i njenu punu putanju (npr. C:\Program Files\Neki Direktorij\Ime_datoteke.ext). Moguće je navesti više datoteka i direktorija.

Da li mogu backupirati Windows 7/8?

Ne. Trenutno je usluga ograničena isključivo na Windows Server grupu operacijskih sustava.

Kako isključiti pojedine direktorije iz backupa?

Unutar direktorija kojeg želite isključiti iz daljnjih backupa, koristeći command prompt kao administrator upišite sljedeću naredbu:

type NUL > .bacula_excludeme

Da li je moguće uraditi bare metal recovery koristeći sys.backup4win?

Moguće je, ali uz pomoć Windows alata (i to za verzije 2008 na više), od kada je Windows uveo wbadmin alat kao zamjenu za ntbackup. Koristeći ovaj alat, potrebno je napraviti vhd sliku diska (image) uz opciju -allcritical. Lokacija vhd datoteke treba biti pokrivena sys.backupom. Također je potrebno urediti Windows Registry u slučaju kad source i destionation opcije wbadmin alata koriste isti disk. Kod povrata je potrebno pokrenuti server (boot from) koristeći instalacijski medij, te odabrati 'Recover from image'. Više informacija možete naći na: http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee849849.

Napomena: bare metal recovery je moguće raditi, ali na vlastitu odgovornost. CARNet ne pruža tehničku podršku vezanu uz kreiranje Windows sigurnosne kopije kao niti povrata iste.

Kako točno mogu znati da li sam i koliko prešao dozvoljenu kvotu od 200GB?

Kako je provjera potrošnje diska vremenski zahtjevna radnja trenutno je nismo u mogućnosti automatizirati na način da korisnik ima kontinuirani uvid u potrošenu kvotu. Preporučamo korisnicima da prate stanje zauzeća diskova na računalima koja drže u usluzi sys.backup, a ukoliko želite doznati točno stanje potrošene kvote pošaljite nam upit na sysbackup@carnet.hr.

Vote: 
0
No votes yet