VoIP: Idemo dalje!

Ako smo vam u prošlom članku barem na tren skrenuli pažnju prema VoIP-u, vjerojatno ste postavili pitanje: što sad? Na to pitanje možemo odgovoriti samo protupitanjem: a što biste željeli dalje? No da ne ostanemo samo na pitanjima i protupitanjima pokušat ćemo dati i neke smjernice.

Izbor VoIP telefonske centrale kao i svakog drugog softvera je sličan izboru automobila, omiljene trgovine ili robne marke. To u principu znači da vrijedi ona stara dobra: „svaki cigo svoga konja hvali“. Ipak, zadržimo se na činjenicama, a vi prosudite da li su dovoljno dobre za vas.

Otvoreni kod ili komercijalni produkt?

Open SourceŠto izabrati između ponuđenog je teško pitanje, a još teže je dati generalni odgovor. Najlakši odgovor bi bio: zavisi o vašim željama i mogućnostima. No taj odgovor i nije samo najlakši već je i vrlo istinit.

Ako vam je potrebno gotovo rješenje, imate dovoljno novca, ne želite ulaziti u dubinu cijele priče, tj. nemate avanturističko-istraživačkog duha – odgovor je jednostavan: idite na komercijalni produkt i mirno spavajte. Naročito ako imate dobrog ovlaštenog partnera proizvođača centrale koji će vam biti pri ruci na dnevnoj bazi.U sličnom položaju je i varijanta gdje možete imati komercijalnog partnera koji će vam održavati VoIP centralu baziranu na otvorenom kodu. Razlika je što je nećete morati platiti, ali održavanje će možda biti i nešto skuplje. Zavisi o vašim željama.

S druge strane, ako ipak imate malo radoznalosti i avanturističko-istraživačkog duha, a i slobodnog vremena, a želite ući dublje u cijelu priču, biti u mogućnosti sami kreirati „sudbinu“ svoje centrale i biti „gazda“ ili „svoj-na-svome“ i ujedno jeftinije proći onda je otvoreni kod za vas. A mi smo tu da pomognemo :)

OK, odlučio sam se za otvoreni kod, što sad?

Pa, sad je vrijeme za slijedeću odluku: koju konkretno centralu izabrati? Vraćamo se do priče o cigu i njegovom konju, zar ne? E, pa sad, ne omalovažavajući ostale konje, mi ćemo hvaliti samo svog konja :)

A naš konj se zove „Asterisk“.

Oni koji izaberu ignorirati postojanje Asteriska, rade to na svoju štetu. Fleksibilnost koje donosi Asterisk omogućava mogućnosti o kojima i najbolji komercijalni sustavi mogu samo sanjati. To je ono što su i proizvođači komercijalnih sustava počeli itekako osjećati i poštivati (i sve češće i kopirati).

No, najjača strana Asteriska, po skromnom mišljenu autora teksta, je slijedeća: mogućnost da zabavni put instalacije i učenja o Asterisku krenete na način da na svom računalu instalirate Asterisk u virtualnoj mašini i zabavljate se sa jednim ili dva softverska telefona, a kroz neko vrijeme to preraste u ozbiljan sustav s više poslužitelja u klasteru i tisućama telefona je nezamjenljiv i nije lako naći negdje drugo. A da sve to još i ne košta ništa više osim malo vašeg slobodnog vremena. Slažete se?

Kategorije: 
Vote: 
5
Vaša ocjena: Nema Average: 5 (1 vote)