Backup i migriranje klijenata elektroničke pošte 1.dio
Korisnik Windowsa 7 i Outlooka 2007 pokupio je Locky Ransomware nametnika. Ali nekim "čudom" ostale su mu netaknute .pst (Personal Storage Table) datoteke, u koje korisnici spremaju poruke na svom računalu. Malo je misteriozno da Locky nije zahvatio .pst datoteke koje inače prema popisu pronalazi i kriptira. Ponadali smo se povratku velike količine dokumenata iz arhivskih e-mail poruka, ali nije sve teklo glatko.
Nakon početnog oduševljenja korisnika i uvoza "preživjelih" arhiva na "svježe" instalirani sustav, počinje otkrivanje "nedostataka". Korisnik je očekivao da ćemo spasiti više sadržaja. Čini mu se da ima manje poruka, a nedostaju i "kontakti", sve ovo uzimamo s rezervom te objašnjavamo da je to cijela arhiva onog što je imao na prethodnom sustavu. Ne isključujemo mogućnost da je Locky nešto kriptirao ako se nalazilo van standardnih Outlook i arhivskih .pst datoteka. Korisnik se polako miri sa činjenicom da se nešto i ne može izvući. Međutim kako sistemac želi sve dodatno provjeriti, iako osobno nije korisnik MS Outlook klijenta, obavlja dodatne provjere.
Proučavajući MS dokumentaciju saznajemo da se sve vezano uz MS Outlook, mail, kalendar i kontakti nalazi u .pst datotekama. Nema izdvojenih datoteka koje sadrže imenik ili neke druge informacije. Iz iskustva s Outlook Expressom, kada smo prebacivali korisnike Windowsa XP na drugi mail klijent, imenici su se nalazili u .wab datotekama (Windows Address Book), izvan arhivskih .dbx datoteka. Po novom sve se nalazi unutar jedinstvene .pst datoteke koju korisnik smatra "nepotpunom". Odlučili smo u testnom okruženju napraviti pokus s korisnikovim .pst datotekama.
S korisnikovog računala smo spasili archive.pst i Outlook.pst datoteke.
Sretna okolnost po korisnika je bila Auto Archive opcija koju standardno Outlook ima uključenu. U nekom trenutku korisnik se odlučio na ponuđenu opciju arhiviranja odgovoriti potvrdno i time pohraniti sve poslane poruke od 2012 do danas u archive.pst. Auto Archive opcija inače služi tome da se smanje inače nekad ogromne .pst datoteke, što email klijentu olakšava čitanje. Čak je, kaže, u jednom trenutku htio zbrisati te arhivirane poruke kao "nepotrebne". Outlook.pst sadžava ostatak novih mailova i adresar, kalendar ukoliko su korišteni.
Za testne potrebe napravimo Outlook profil bez e-mail računa.
Otvaranjem novog profila stvorena je "prazna" Outlook.pst datoteka u korisnikovim skrivenim direktorijima.
Uvezimo Outlook.pst i archive.pst na način.
File --> Import and Export ... --> Import from another program or file --> Import a file --> Personal Folder File(.pst) --> Browse...
U našem slučaju arhivski Outlook.pst sa vanjskog diska F: uvozimo u Personal folders.
Isti postupak primjenimo za archive.pst i uvezemo podatke u Archive Folders.
Na kraju uvoza sve poruke "slijepe" u jednu zajedničku listu e-mail poruka iako su uvezene kao posebne datoteke.
Na lokaciji Local Disk(C:)->Users->user->Appdata->Local->Microsoft->Outlook se nalazi sad značajno veća Outlook.pst datoteka koja sadržava sve što smo uvezli s vanjskog diska na testni MS Outlook profil.
Provjeravamo Contacts, i dalje je prazan.
Pretpostavljamo da je uzrok nije Locky Ransomware nego "nešto drugo". Nudimo korisniku da iz postojećih poruka pokušamo izvući e-mail adrese svih koji su slali i primali njegove e-mail poruke. Pokušavamo se snaći sa nekim MS Outlook uputama da prikupimo adrese, uglavnom većina nudi izvoz adresa iz svih postojećih e-mail poruka uz komercijalne alate kao free trial opciju. Dopušteno je samo isprobati alat, za više trebalo bi kupiti softver. Imamo više iskustva sa Thunderbird email klijentom za kojeg postoje neke dodatne free ekstenzije za koje mislimo da mogu odraditi ono što bi htjeli.
Prebacivanju MS Outlook arhiva u Thunderbird mail klijent opisati ćemo u slijedećem članku.
- Logirajte se za dodavanje komentara
- Inačica za ispis
- PDF version