Društvene mreže u poslovanju

Da društvene mreže sve više postaju nužnost u poslovanju zna već svako inteligentno dijete. Taj važan alat modernog poslovanja vješto koriste proizvodne tvrtke za oglašavanje novih proizvoda, organiziranje promotivnih kampanja i nagradnih igara. Primjerice, jedan domaći maloprodajni lanac na svojoj Facebook stranici ima više od 180.000 "lajkova", dok ih prva hrvatska stranica za grupnu kupovinu broji više od 150.000.

No, pronašli smo i loše primjere: na profilu jedne tehnološki moderne tvrtke iz Zagreba nema niti jedne relevantne informacije, tek fotografije s interne zabave na kojoj veseli zaposlenici plešu i zabavljaju se maskirani u kauboje. Na koji način ovo može doprinijeti povećanju prodaje ili izgradnji prisnijeg odnosa s njihovim ciljnim skupinama?

Dakle, problem je odabrati pravu strategiju. Stoga je jedna nedavno objavljena studija „Pet razloga zašto su društvene mreže važne za vaše poslovanje“ pravo štivo za sve one koji još uvijek imaju nedoumice o ovoj temi.

Studija donosi zanimljiv primjer američke konzultantske tvrtke koja je povećala produktivnost i kreativnost svojih zaposlenika za 20-25 posto upravo koristeći se društvenim mrežama. Razlog leži u činjenici da ljudi jednostavno vole raditi zajedno u opuštenijoj i neposrednijoj atmosferi. Prema studiji prvi razlog zašto koristiti društvene mreže u svom poslovanju jest u tome što se na taj način povezuju znanja zaposlenika što pridonosi bržem protoku i razvijanju kreativnih ideja. Nadalje, današnje generacije odrastaju koristeći se društvenim mrežama i prilikom zapošljavanja takvih radnika poslodavci će itekako morati paziti da se njihovo poslovanje odvija i na društvenim mrežama kako bi novim klincima stvorili zanimljivo i poticajno radno okruženje.

Osim toga, učinkovito poslovanje ne podrazumijeva više striktnu vezanost za uredski stol i stolicu, već sve veću mobilnost i rad zaposlenika na više različitih lokacija pri čemu korištenje društvenih mreža može biti od esencijalne važnosti.

Uz to, korištenje društvenih mreža može dodatno smanjiti troškove edukacije zaposlenih, a istodobno povećati ukupnu produktivnost. Kako? Poznato je da IT profesionalci prosječno na jednom radnom mjestu provedu oko pet godina. S njihovim odlaskom znanje koje su dobili kroz rad u tvrtki ne bi se izgubilo, već bi se korištenjem društvenih platformi očuvalo i proširilo te tako ostalo dostupno ostalim zaposlenicima.

I zaključno, inovativnim i pametnim korištenjem društvenih platformi postiže se konkurentska prednost na tržištu. To podrazumijeva brzo osmišljavanje novih usluga i proizvoda za klijente, bolju dostupnost usluga i učinkovito korištenje i kapitala i ljudskih resursa.

Jesu li naše akademske ustanove, koje Ministarstvo sve više gura na tržiđte, spremne prihvatiti društvene mreže kao još jedan način izgradnje reputacije, pokazat će vrijeme.

Povezani članci:

Visokoškolske institucije i društvene mreže

Vote: 
4
Vaša ocjena: Nema Average: 4 (2 votes)