Visokoškolske institucije i društvene mreže

Prednosti korištenja društvenih mreža u poslovanju odavno su poznate. No u kojoj se mjeri društvane mreže koriste u našoj akademskoj zajednici? Odlučili smo dati kratak pregled kako se i u kojoj mjeri društvenim mrežama koriste profesori na fakultetima u Zagrebu.

Inače, o ovoj temi CARNet je prošle godine organizirao okrugli stol pod nazivom „Institucionalne politike obrazovnih ustanova u Hrvatskoj o korištenju društvenih medija u obrazovanju”. Na tom je skupu bilo nešto više riječi o komunikaciji između nastavnika i učenika u osnovnim i srednjim školama. I dok postoje primjeri gdje nastavnici objavljuju rasporede, stavljaju nastavne materijale te preko Facebooka učenicima pomažu pri rješavanju zadaća, drugdje su se nastavnici suočili s prijetnjama gnjevnih učenika, pa su od takve komunikacije odustali.

Kako je to u zapadnim zemljama? Primjerice, na pojedinim fakultetima humanističkog smjera u Sjedinjenim Američkim Državama postoji vrlo živa i aktivna komunikacija, pa se profesori i studenti preko Facebooka dogovaraju da nakon kolegija nastavak živih rasprava presele u omiljene kafiće.

Facebook je omiljena društvena mreža na nekolicini fakulteta Zagrebačkog sveučilišta. Primjerice, Pravni fakultet ima odličan profil otvoren još 2008. godine, na kojem se redovito objavljuju sve relevantne informacije za studente – zanimljiva predavanja, raspored polaganja razredbenog ispita, zaključci Senata Zagrebačkog sveučilišta, zabave koje organiziraju udruge Pravnog fakulteta i dr. Stranica ima preko 2000 lajkova i isto toliko posjeta. Do osobe koja uređuje profil nismo uspjeli doći, ali smo na Pravnom fakultetu saznali da to nije njihov službeni profil, već da to uređuje neki entuzijast vjerojatno „sadašnji ili bivši student u svoje slobodno vrijeme“.

Pravo je osvježenje Facebook profil Fakulteta prometnih znanosti. Važnost komuniciranja putem društvenih mreža prepoznao je mladi asistent na tom fakultetu Vladimir Remenar. On je uz odobrenje prof. Dragana Perakovića te pomoć nezaobilaznih sistemaca službeni profil fakulteta pokrenuo još prije četiri godine. Kako smo saznali od sistem-inženjera Zdravka Šašeka njihov je Facebook profil ujedno i službeni profil fakulteta, te su sve informacije koje se objavljuju na Internet stranici fakulteta odmah sinkroniziraju s Fb profilom. Tamo se doista može pronaći sve što jednog studenta treba zanimati – promjene termina konzultacija, predavanja, promocije, odgode nastave, prijave ispita....Imaju gotovo 1800 lajkova, a njihovu stranicu posjetilo je više od 600 osoba. Za ažuriranje profila odgovorni su (tko bi drugi!) sistemci, ali i studenti iz jedne od udruga koji objavljuju novosti iz svog časopisa. Fakultet prometnih znanosti može se pronaći i na LinkedIn-u, a asistenti su vrsni twiteraši.

Na Fakultetu elektrotehnike i računarstva na naš upit o korištenju društvenih mreža nitko nije odgovorio. Njihova web stranica izvor je službenih informacija, a Fb profil je u povojima.

Fakultet političkih znanosti također ima kvalitetan i informativan Facebook profil koji se uređuje u sklopu kolegija o novim medijima. Na njemu se objavljuju natječaji, najave gostovanja, ispitni rokovi, zanimljivi studentski uraci iz časopisa Student, studijska putovanja i dr. Profil ima više od 2000 lajkova i isto toliko posjetitelja.

Na Politologiji smo saznali da su mlađi profesori vrlo aktivni facebookovci, ali da im on primarno služi za komunikaciju s prijateljima i kolegama, a rjeđe sa studentima. Ipak, postoje i profesori koji su profil otvorili kako bi sve važne informacije o svom kolegiju razmjenjivali isključivo sa studentima. Profesori se u manjoj mjeri koriste ostalim društvenim mrežama poput Twittera i LinkedIn-a, ali s obzirom na zarazan entuzijazam oko svih novih medija, pa i društvenih mreža, ubuduće možemo očekivati veći angažman.

Po svemu sudeći, društvene mreže polako se probijaju u svijet naših akademika, a stjegonoše su mladi profesori i studenti. No ima i suprotnih primjera, gdje se umjesto o otvaranju profila i komunikaciji razmišlja o zabrani pristupa Facebooku, kako "zaposlenici nebi dangubili na radnom mjestu."

Povezani članci:

Društvene mreže u poslovanju

Vijesti: 
Vote: 
0
No votes yet