Tablet s greškom - prilika za sistemce!
Junak ovog teksta, tablet SurfTab Xiron 10.1“ (dalje samo: Xiron), na tržištu je od 2013. godine, nakon što su ga Kinezi producirali za njemačku firmu TrekStor. Nedavno se pojavio u ponudi nekolicine web shopova i trgovina tu u Hrvatskoj. Iako na prvi pogled izgleda kao povoljna kupovina, u isporučenom stanju nije baš ispravan: da bi radio kako treba trebat će se malo potruditi.
Jedan naš popularni IT časopis objavio je kupon s kojim se dobije 10% popusta, što znači da ćemo Xirona u konačnici platiti „okruglih“ 809,10 kuna. Za tu cijenu kupac dobija hardver prethodne generacije, ali dostatno potentan: programski kod „žvaću“ četiri jezgre Cortex A9 procesora, potpomognute malim-od-grafike Mali 400; RAM kapaciteta 2 GB pravi je primjer božićne darežljivosti; pa velik i jasan ekran rezolucije 1280 * 800, pa još baterija kapaciteta 8000 mAh... ma najbolje je skoknuti na web i osobno se uvjeriti da predmetnom tabletu, barem na relaciji uloženo <-> dobijeno, konkurencija teško može parirati. Ovaj Xiron nema 3G modul, no to ne doživljavam kao neki veći nedostatak, poput većine ionako sam non-stop sa svojim smartphoneom pa preko njega mogu tabletom na Internet (funkcija Tethering & Hotspot, vidi http://sistemac.carnet.hr/node/1216). Operativni sustav Android 4.2.2 minimalno je modificiran što je, ako se mene pita, još jedan plus. Vanjština iliti dizajn uređaja? Klasika, mada, mogu reći da je uživo ljepši nego na slikama.
I tako, budući sam već poduže planirao upecati neki tablet klase „jeftikaner“ - ta neću rovariti po operativnom sustavu i aplikacijama na svom dragom & dragocjenom tri puta skupljem Prestigio tabletu - a ne znajući da je taj Xiron faličan, odlučih baš njemu dodijeliti časnu ulogu božićnog poklona za vlastitu malenkost!
Naravno da nisam odmah odjurio u trgovinu nego prvo na Internet. Znam ja među kakvim svijetom živim, heh. Pa sam, kojih desetak minuta nakon odluke o kupnji, već čitao tekst o (instalaciji novog firmwarea, jer sam prethodno na forumima pokupio par informacija o problemima s NAND memorijom i Wi-Fi modulom te pratećim iritantnim kerefekicama poput poništavanja korisnikovih prilagodbi sučelja. Da, svakako, bio sam revoltiran još jednim primjerom nekorektnosti trgovačke branše jer nam, budući nitko nije opisao stvarno stanje uređaja, de facto uvaljuju robu s greškom. Kupci ovog i ovakvih artikala umjesto božićnog poklona dobiti će Božićni Problem... Potom, srećom, shvatih da za likove poput mene – sistemci, napredni korisnici – problem u stvari ne postoji! Jednostavno napravimo ono što smo zasigurno već odrađivali s matičnim pločama ili grafičkim karticama, pisačima, mobitelima (i sl.) - primijenimo novu verziju BIOS-a, ROM-a, kakogod i kakogdje, i uređaj će profunkcionirati onako kako je inicijalno zamišljeno. Tako naposlijetku odjurih u Chipoteku s prosinačkim časopisom pod miškom.
Ako se slažete s mojim pristupom, na gornjem linku naći ćete novi firmware s instalacijskim uputama. Prije skidanja provjerite Model Number tableta, ili na poleđini ili pod Settings > About tablet, jer ovisno o tom broju skidamo jedan od dva raspoloživa firmware paketa, a tu ne smijemo pogriješiti. Niže je prikazan update za moj model, ST10416-1. Ma uvjeren sam da je samo taj model Xirona tu kod nas, ipak, dajte to provjerite. Usput, postoji i Xiron 3G al' taj nije podesan za Hrvate, bezgrešan je. :o)
Upute su jasne, samo slijedite proceduru. Kad jednom nabavite Xiron, odradite taj upgrade što prije, jer se tijekom primjene datoteke update.img reparticionira NAND memorija (spremište) i gube svi podaci. BTW, kreiranje jedne jedine particije, što je rezultat spomenutog reparticioniranja, dobar je potez jer je praksa pokazala da podjela na dvije particije – sistemsku i podatkovnu – i korisnicima i tehničkom osoblju donosi više problema nego koristi. Na nižoj slici vidimo stanje spremišta prije i nakon ažuriranja tableta.
Također je zgodno uočiti da Model Number tableta dobija sufiks „C“, znači, ako baš hoćemo cjepidlačiti, a ponekad je to nužno zbog preciznosti informacije, onaj broj na poleđini više nije točan.
Što nam je dalje činiti? Ovako: iz TrekStor GmbH su mi javili kako ne planiraju razvijati bilo kakvu podršku za ovaj model, znači, ostavljeni smo sebi. Utoliko, slijedi rootanje, pa instalacija novijeg Androida.... super! :-) A možete, pazite sad: možete, ako vas je uistinu spopalo blagdansko raspoloženje, sređeni Xirončić mirne savjesti i pokloniti, osobe otporne na sindrom „što razvikanije, što novije“ bit će vam iskreno zahvalne.
Napomena: Ovaj članak posvećujem svojim sunarodnjacima, onoj golemoj većini dobrodušnih ljudi koji ovih dana troše teško stečen novac, sve ne bi li razveselili neku dragu osobu a (pre)često, zbog nedostatka pravih informacija, kupuju robu s greškom. Nažalost, obmanjivanje kupca, što propagandom što dezinformiranjem, jedna je od uobičajenih metoda kojom tzv. poslovni ljudi osiguravaju sebi ekstraprofit uz minimum truda a nama, kupcima, osiguravaju ekstra troškove i probleme. Kažem „nama“, ubrajam i sebe u ugroženu vrstu <Kupac Vulgaris> jer gore opisano iskustvo sa sretnim završetkom ipak je iznimka u odnosu na učestalost i raspon nečasnih rabota kojima smo svi skupa svakodnevno izloženi. Prisjetimo se - ako trgovac nije jasno ukazao na stvarno stanje prodajnog artikla, riječ je o zakonom sankcioniranoj zavaravajućoj poslovnoj praksi, bez obzira na iskazanu cijenu! Utoliko, nek' se i to zna: po aktualnom Zakonu o obveznim odnosima, kupac ima pravo vraćanja tvornički neispravnog uređaja, zavirite na http://www.savjetovaliste.potrosac.hr/index.php/potrosacki-savjetnik.
Sretan Božić i Nova Godina!
- Logirajte se za dodavanje komentara
- Inačica za ispis
- PDF version