sys.portal
Published on sys.portal (https://sysportal.carnet.hr)

Početna > Backup i migriranje klijenata elektroničke pošte 3.dio

Backup i migriranje klijenata elektroničke pošte 3.dio

Pronašli smo način kako izdvojiti e-mail adrese iz pronađenih arhivskih poruka (vidi prethodni članak) [1]. Cilj nam je povratak adresara u Outlook 2007. Poslije uspješnog izdvajanja adresa u  imenike, u 2 posebna popisa (TO i FROM) treba podatke preoblikovati u format kompatibilan za prebacivanje u MS Outlook 2007. Nalazimo da je to Comma Separated Values (CSV) Standard File Format koji je pogodan za import.

Iz kartice Address Book putem Tools --> Export... --> spremimo imenike u .csv zapis.



U MS Outlooku uzemo imenik putem File --> Import and Export... --> Import from another program or file --> Comma Separated Values (Windows) i označimo naš .csv.



Slijedi bitan korak bez kojeg bismo se vrtili u krug bez pomaka. Kod uvoza treba "mapirati polja". Ako to ne napravite nakon uvoza imate samo Full name bez e-mail adrese, to jest neupotrebljiv imenik. Potrebno je na koraku Import, odabrati Map Custom Fields ...



Da bi pojednostavili situaciju kod uvoza, odabiremo parametre Display name i e-mail. Ostale komponente nas ne zanimaju.
Na slici vidimo da su nam Display name i Name u odgovarajućoj vezi.



Potražimo na desnoj strani podatak o email adresi. Nije nam jednoznačno povezan.



Drag and Drop
tehnikom s lijeva na desno dovucimo Primary mail kao E-mail Address .



Potvrdimo OK i sa Finish završimo uvoz imenika - adresara.Oba zapisa TO.csv i FROM.csv završavaju u "istom košu".



Odnosno u pojedinačnoj kartici.

 Napokon imamo funkcionalan imenik koji u cjelini možemo prebaciti korisniku u njegov MS Outlook 2007. Ponovni izvoz-uvoz unutar MS Outlooka ne zahtijeva više "mapiranje polja". Nakon što smo uvezli imenik u .csv obliku dobiven na našem testnom računalu,  dočekao nas je "hladan tuš". Korisnik se žali da mu adresar opet ne radi ?! Otvaramo mu adresar i pokazujemo unešene adrese. On uzvraća da mu to ništa ne koristi jer mu ne radi autocomplete kad unese prvo slovo u To-> polje?! Tako smo shvatili "kvaku 22" korisnikovog viđenja adresara: on zapravo nije imao adresar koji je održavao i unosio u njega adrese, već mu je to nudio sam Outlook iz Autocomplete List. Na kraju smo pronašli uzrok "nestanka adresara". U postavkama Outlooka automatski je uključena opcija koja stvara "para-imenik" na lokaciji <drive:>:\Documents and Settings\<UserName>\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook\Outlook.NK2. Zapravo smo došli u zabludu oko toga koji adresar korisnik želi. Imenik u .pst datotekama je bio prazan, korisnikovi e-mailovi su ostali u Outlook.NK2 datoteci na sad već formatiranom disku. Da smo prije  "znali" što korisnik želi, mogli smo mu adresar, pod uvjetom da  nije bio zahvaćen Ransomware zarazom izvući pomoću NK2Edit [2].

Otkrili smo zašto je imenik iz .pst "nestao"; zato jer je zapravo bio prazan :). Sam Microsoft je dosta "lutao" kroz razne verzije MS Outlooka kako i gdje sprema "kontakt liste". Treba pročitati upute o migraciji [3] gdje se točno vide promjene kroz verzije. Sigurno se više informacija može naći u Microsoftovoj dokumentaciji.

U međuvremenu, dok smo tražili uzrok nestanka adresara, sjetili smo se kako bi mogli korisniku u Outlooku 2007 opet generirati "odjednom" Outlook.NK2 uz onaj "pravi" koji smo uvezli .csv datotekom u .pst datoteku. Otvorite "New message" iz MS Outlook 2007 pomoću To... polja dohvatite cijeli adresar i iznačite, "poplavite" popis. Potvrdite sa OK.



Navedenim ste koracima ponovo stvorili "para-adresar" Outlook.NK2.

Tako smo zaključili ovu peripetiju potrage za "izgubljenim" e-mail adresama. Pomoću metode pokušaja-pogrešaka i intuicije uspjelo nam je rekonstruirati korisnikovu radnu okolinu koja nam u startu nije bila baš najjasnija. Ponešto smo u tom procesu naučilli o tome kako funkcionira popularni Microsoftov e-mail klijent.

 

sri, 2017-02-22 11:58 - Goran Šljivić
Kuharice: 
Windows [4]
Kategorije: 
Software [5]
Vote: 
0
No votes yet

Copyright ©2003.-2017. CARNet. Sva prava pridržana.
Mail to portal-team(at)CARNet.hr

Google+


Source URL: https://sysportal.carnet.hr/node/1722

Links
[1] https://sysportal.carnet.hr/node/1721
[2] http://www.nirsoft.net/utils/outlook_nk2_edit.html
[3] https://community.bittitan.com/kb/Pages/How%20will%20suggested%20contacts%20and%20Auto%20Complete%20list%20be%20migrated.aspx
[4] https://sysportal.carnet.hr/taxonomy/term/18
[5] https://sysportal.carnet.hr/taxonomy/term/25