Pronašli smo način kako izdvojiti e-mail adrese iz pronađenih arhivskih poruka (vidi prethodni članak) [1]. Cilj nam je povratak adresara u Outlook 2007. Poslije uspješnog izdvajanja adresa u imenike, u 2 posebna popisa (TO i FROM) treba podatke preoblikovati u format kompatibilan za prebacivanje u MS Outlook 2007. Nalazimo da je to Comma Separated Values (CSV) Standard File Format koji je pogodan za import.
Iz kartice Address Book putem Tools --> Export... --> spremimo imenike u .csv zapis.
U MS Outlooku uzemo imenik putem File --> Import and Export... --> Import from another program or file --> Comma Separated Values (Windows) i označimo naš .csv.
Slijedi bitan korak bez kojeg bismo se vrtili u krug bez pomaka. Kod uvoza treba "mapirati polja". Ako to ne napravite nakon uvoza imate samo Full name bez e-mail adrese, to jest neupotrebljiv imenik. Potrebno je na koraku Import, odabrati Map Custom Fields ...
Da bi pojednostavili situaciju kod uvoza, odabiremo parametre Display name i e-mail. Ostale komponente nas ne zanimaju.
Na slici vidimo da su nam Display name i Name u odgovarajućoj vezi.
Potražimo na desnoj strani podatak o email adresi. Nije nam jednoznačno povezan.
Drag and Drop tehnikom s lijeva na desno dovucimo Primary mail kao E-mail Address .
Potvrdimo OK i sa Finish završimo uvoz imenika - adresara.Oba zapisa TO.csv i FROM.csv završavaju u "istom košu".
Odnosno u pojedinačnoj kartici.
Napokon imamo funkcionalan imenik koji u cjelini možemo prebaciti korisniku u njegov MS Outlook 2007. Ponovni izvoz-uvoz unutar MS Outlooka ne zahtijeva više "mapiranje polja". Nakon što smo uvezli imenik u .csv obliku dobiven na našem testnom računalu, dočekao nas je "hladan tuš". Korisnik se žali da mu adresar opet ne radi ?! Otvaramo mu adresar i pokazujemo unešene adrese. On uzvraća da mu to ništa ne koristi jer mu ne radi autocomplete kad unese prvo slovo u To-> polje?! Tako smo shvatili "kvaku 22" korisnikovog viđenja adresara: on zapravo nije imao adresar koji je održavao i unosio u njega adrese, već mu je to nudio sam Outlook iz Autocomplete List. Na kraju smo pronašli uzrok "nestanka adresara". U postavkama Outlooka automatski je uključena opcija koja stvara "para-imenik" na lokaciji <drive:>:\Documents and Settings\<UserName>\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook\Outlook.NK2. Zapravo smo došli u zabludu oko toga koji adresar korisnik želi. Imenik u .pst datotekama je bio prazan, korisnikovi e-mailovi su ostali u Outlook.NK2 datoteci na sad već formatiranom disku. Da smo prije "znali" što korisnik želi, mogli smo mu adresar, pod uvjetom da nije bio zahvaćen Ransomware zarazom izvući pomoću NK2Edit [2].
Otkrili smo zašto je imenik iz .pst "nestao"; zato jer je zapravo bio prazan :). Sam Microsoft je dosta "lutao" kroz razne verzije MS Outlooka kako i gdje sprema "kontakt liste". Treba pročitati upute o migraciji [3] gdje se točno vide promjene kroz verzije. Sigurno se više informacija može naći u Microsoftovoj dokumentaciji.
U međuvremenu, dok smo tražili uzrok nestanka adresara, sjetili smo se kako bi mogli korisniku u Outlooku 2007 opet generirati "odjednom" Outlook.NK2 uz onaj "pravi" koji smo uvezli .csv datotekom u .pst datoteku. Otvorite "New message" iz MS Outlook 2007 pomoću To... polja dohvatite cijeli adresar i iznačite, "poplavite" popis. Potvrdite sa OK.
Navedenim ste koracima ponovo stvorili "para-adresar" Outlook.NK2.
Tako smo zaključili ovu peripetiju potrage za "izgubljenim" e-mail adresama. Pomoću metode pokušaja-pogrešaka i intuicije uspjelo nam je rekonstruirati korisnikovu radnu okolinu koja nam u startu nije bila baš najjasnija. Ponešto smo u tom procesu naučilli o tome kako funkcionira popularni Microsoftov e-mail klijent.