Windays uŽben'ku

Windays 2019 logoKao i svake godine travanj je rezerviran za Windays konferenciju. Navikli smo u ovo doba godine otići na sjeverni Jadran, tako da nas je sve pomalo iznenadila najava da će se ovogodišnji Windaysi održati u Šibeniku (ili kako se to u dijalektu kaže - uŽben'ku). Svima koji su prošle godine bili na CUC-u mjesto održavanja je dobro poznato - novi kongresni centar pored hotela Ivan.

 

Odmah možemo napisati da je ovo najbolji konferencijski prostor koji je ova konferencija do sad imala. Mnogi se još sjećaju Opatije, gdje smo u pauzama trčali između hotela u kojima su se održavala predavanja, a ručali u šatoru. U Rovinju je konferencija prvi put bila na jednom mjestu, ali je većina hotela bila daleko, pa smo ovisili o autobusnom prijevozu. U Umagu su konferencijski prostori bili u hotelima gdje smo bili smješteni, ali su bili premaleni. U Poreču se konferencija održavala na otoku, pa se puno vremena gubilo na prijevoz brodovima, a većina dvorana nije bila dovoljne veličine.

 

 

Na žalost, u Šibeniku se javio jedan veliki problem, a to je preskupi smještaj. Dok smo u Poreču imali u ponudi hotele sa cijenom jednokrevetne sobe od 410 kuna, ovdje je u svim hotelima ista cijena - 798 kuna za jednokrevetnu sobu, što je preskupo. Organizatori bi trebali dogovoriti jeftinije cijene smještaja ili mijenjati lokaciju.

 

Konferencija je održana po istom rasporedu kao i ranijih godina - prva dva dana poslovni dio (Business), a nakon toga tri dana tehnološki dio (Technology). Poslovni dio konferencije započeo je u utorak 2. travnja, a tehnološki dio u srijedu 3. travnja.

 

Nakon objave programa ostali smo neugodno iznenađeni, jer je tehnološki dio konferencije sveden na dan i po (četvrtak i petak jutro), dok je prvi dan tehnološkog dijela konferencije napravljen kao zajednički za tehnološki i poslovni dio konferencije. U stvari to se svelo na to da prvi dan konferencije nema biranja između više paralelnih predavanja, već možemo slušati samo jedno predavanje u pojedinom terminu. Ukratko, za istu cijenu kotizacije dobili smo manje.

 

Općeniti dojam je da je ove godine organizacija puno lošija nego ranijih godina. Puno stvari je bilo lošije nego prije - od iznenađujuće praznog konferencijskog ruksaka (koji je izuzetno slabe kvalitete) do nedostatka vode u pauzama. Puno predavanja u rasporedu objavljeno je s naslovom na engleskom jeziku što ukazuje na neozbiljnost organizatora.

 

Zbog velikog broja sudionika došlo je do opterećenja bežične mreže, pa je jedno jutro bilo teško prostupiti internetu i Windays aplikaciji. Kolega se požalio na Info pultu i dobio je jako zanimljiv odgovor od hostese - mreža loše radi jer vani puše jak vjetar?!? Da, puhalo je jako jugo, ali obično to loše djeluje na ljude....

 

 

Kao i svake godine, održana je centralna svečanost, koja je predstavlja zatvaranje poslovnog dijela konferencije i otvaranje tehnološkog dijela. I ovdje su se primjetili organizacijski propusti. Ovo je prvi put da je ovaj događaj bio dosadan, i da je više od polovice prisutnih napustilo dvoranu. Prisutnima se na početku s predugim govorom obratio Philippe Rogge (potpredsjednik Microsofta za regiju Srednje i Istočne Europe), a nakon njega Tatjana Skoko (direktorica Microsofta Hrvatska). Za kratki zabavni program pobrinuli su se plesači iz skupine Mirror Crew. Uslijedila je preduga panel diskusija na engleskom jeziku. A na kraju se prisutnima obratio i bivši CARNet-ovac Bernard Gršić (državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva).

 

Ono što se najviše spominjalo na Središnjoj svečanosti, a i na zajedničkim predavanjima je umjetna inteligencija (AI). Primjećeno je da se mnogi zabavljaju sa chat botovima, a demonstraciju jednog takvog bota imali smo prilike vidjeti na Središnjoj svečanosti, naravno sa unaprijed pripremljenim pitanjima, pa su se mnogi zapitali što bi se dogodilo da neko iz publike spontano postavi neko pitanje.

 

Organizatori se nisu baš potrudili da nas informiraju o broju sudionika konferencije, jedinu informaciju čuli smo na otvaranju od državnog tajnika Bernarda Gršića koji je spomenuo brojku od 1800 sudionika.

 

Ozbiljna predavanja počela su u četvrtak (4. travnja) ujutro. Program je bio podijeljen na sedam paralelnih sekcija, tako da je i ove godine izbor bio raznolik i nije bilo vremena za malo duže pauze. Održan je i Technology Keynote na kojem su sudjelovali Tomislav Tipurić, Alen Delić, Damir Dobrić, Ivica Ivančić i Igor Pavleković. Kao i ranijih godina najzanimljvije je bilo izlaganje Alena Delića, ovaj put o pametnom javnom prijevozu, s primjerima iz Singapura. Napravljena je i zajednička fotografija svih prisutnih u dvorani, sa visoko podignutim mobitelima u rukama.

 

 

Nekoliko predavanja treba posebno istaknuti. Prvo je Šta se krije ispod haube MS Teams? Koje su održali Omar Kudrović i Zoran Cvetković. Drugi predavač nalazio se u Kanadi pa su sve korisne funkcije MS Teams prikazane u živo - bez većih problema u komunikaciji.

 

Zanimljivo predavanje održala je Kristina Barišić, u programu najavljeno na engleskom jeziku O365 from Yammer to PowerApps and back, for engineer, manager and cleaning lady - vidjeli smo kako su Yammer i PowerApps iskorišteni za upravljanjem problemima u poslovnim prostorima. Korisnici preko ovih aplikacija prijavljuju probleme, a upravitelj zgrade (ili jednostavnije: domar) raspoređuje zadatke tehničkom osoblju, koje svemu tome pristupa preko mobilnih telefona.

 

Kao i ranijih godina imali smo na raspolaganju konferencijsku valutu WinCoin, uz sve ranije nedostatke - brzo trošenje konkretnih nagrada (žetona za piće) i veliku gužvu za igranje nagradne igre za osvajanje sitnih suvenira.

 

Što napisati na kraju - da je organizacija bila kao ranijih godina, uz ovakve konferencijske prostore ovo su mogli biti najbolji Windaysi do sada. Puno kolega je izrazilo nezadovoljstvo s cijenama smještaja i nedostatkom kvalitetnih sadržaja na koje smo navikli na ovoj konferenciji. Nadajmo se da će ovi propusti biti ispravljeni sljedeće godine.



Vijesti: 
Vote: 
0
No votes yet